فانوس شب

تلاشی فاجعه‌بار برای زیستن

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

توقع

اونا (مردم) بی رحمن اما ازت توقع دارن مهربان باشی و امیدوار. کاری که خودشون نکردن و تصوری که از خدا توی ذهنشون هست رو ازت توقع دارن.

۱۳ مهر ۹۹ ، ۲۳:۵۲ ۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
فانوس شب

برابر

حقوق برابر زن و مرد جایی معنی اش رو از دست میده که در آمار کشته شدگان جنگ ها همیشه از زن ها و کودکان به عنوان غیر نظامی و بی گناه یاد میشه. انگار مرد که باشی حتی اگر غیر نظامی، حتی اگر بی گناه باز هم جزوِ آمار کشته شدگان بی گناه قرار نمی گیری. با عکسِ جسدِ له شده ات عکس و فیلم و مستند نمی سازند و برای پروپاگاندا استفاده نمی کنند. چون مرد که نمی ترسد و نباید بترسد، نباید گریه کند و زجه بزند و نباید بی گناه و غیر نظامی تلقی شود. چون با چنین چیزهایی نمی شود از مخاطب اشک و آه یا لایک و کامنت گرفت. پس حرف زدن از حقوقِ برابر، مقابلِ جنسی که حتی نتوانسته بی گناه و بی طرف باشد و حتی اگر در جنگی سرباز بوده و مجبور، با عبارت هر کس که اسلحه داره، نظامیه و غیر نظامی و بی گناه محسوب نمیشه، مورد خشونت قرار گرفته غیر واقعی است و خنده دار.

پی نوشت: این متن خشونت علیه زنان و نادیده گرفتنشون رو توجیه نمی کنه، حتی اگر این طور به نظر برسه.
پی نوشت 2: مهم ترین نکته از نظر من شناخت اولویت ها و قوانین و حقوق هر جنس و قانون گذاری درست و اجرای درست تر این قوانینه، نه این که الزاما در هر موضوع زن و مرد حقوق برابر داشته باشند. ضمنا این به معنای گرفتن اختیار زن و مرد با عباراتی مثل به صلاحته، حفظ کرامت یا چنین چیزهای گل درشت و بی هویتی که در ساختار فعلی ایران بهمون تحمیل کردند نیست. شاید در آینده بیش تر ازش صحبت کردیم.
۰۸ مهر ۹۹ ، ۲۲:۲۴ ۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
فانوس شب